Tekst łatwy do czytania i zrozumienia (ETR)

Obrazek w schematyczny sposób przedstawiający osoby z niepełnosprawnościami

Informacja o zakresie działalności Miejskiego Domu Kultury – tekst łatwy do czytania i zrozumienia

Miejski Dom Kultury w Łaziskach Górnych

Miejski Dom Kultury w Łaziskach Górnych, czyli w skrócie dom kultury, znajduje się w samym centrum miasta, przy ul. św. Jana Pawła II 2.

Fasada budynku Miejskiego Domu Kultury w Łaziskach Górnych

To jest główny budynek domu kultury.
Niedaleko domu kultury znajduje się Urząd Miasta,, Miejska Biblioteka Publiczna, Szkoła Podstawowa nr 1 oraz poczta.
Za domem kultury jest duży parking.

Filie domu kultury

Filia domu kultury jest częścią Miejskiego Domu Kultury w Łaziskach Górnych, ale znajduje się w innym miejscu. Nasz dom kultury ma dwie filie:

  • Filia przy ul. św. Barbary 17 w Łaziskach Średnich
  • Świetlica przy ul. Mikołowskiej 25 w Łaziskach Dolnych
Budynek świetlicy przy ul. Mikołowskiej 25

Czym zajmuje się dom kultury?

  • W domu kultury działają różne kluby i koła zainteresowań. Tutaj możesz uczyć się malować, robić zdjęcia, tańczyć. Możesz uczyć się języków obcych. Możesz też zadbać o swoje zdrowie na zajęciach z gimnastyki.
Dzieci podczas zajęć plastycznych

Dzieci podczas zajęć tanecznych

Dzieci z instruktorem podczas zajęć z robotyki

  • W domu kultury działają cztery chóry, amatorski klub filmowy, klub skatowy, koło gospodyń wiejskich, koło pszczelarzy oraz oddział Polskiego Związku Wędkarzy.
  • Osoby powyżej 50 roku życia mogą korzystać z oferty Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Są to specjalne zajęcia, wykłady, koncerty, spotkania i wyjazdy dostosowane do seniorów.
  • Dom Kultury organizuje koncerty, występy kabaretów, festiwale, wystawy oraz różne konkursy.
Koncert zespołu na kolorowo oświetlonej scenie

Koncert orkiestry na kolorowo oświetlonej scenie

Występ Kabaretu Młodych Panów na scenie

Ludzie na otwarciu wystawy zdjęć z Afryki

  • Artyści malarze amatorzy i profesjonaliści mogą uczestniczyć w plenerze malarskim. Artyści wyjeżdżają wtedy w różne ciekawe miejsca i tam rysują oraz malują. Plener malarski jest organizowany raz w roku.
Dwie kobiety siedzące nad rzeką i rysujące z natury

  • Dom kultury organizuje wycieczki do ciekawych miejsc w Polsce i za granicą.
  • Podczas ferii i wakacji organizowane są specjalne wyjazdy dla dzieci.
Dzieci na wycieczce w Parku Leśnych Niespodzianek w Ustroniu

  • W domu kultury można wynajmować sale na szkolenia, warsztaty, pokazy oraz imprezy okolicznościowe.
  • Aktualna oferta Miejskiego Domu Kultury jest dostępna na stronie www.mdk.laziska.pl

Jeśli chcesz skontaktować się z naszym domem kultury:

Na rysunku schematyczna koperta, słuchawka telefonu oraz znak małpy

  • Możesz napisać pismo i wysłać do nas na adres:
    Miejski Dom Kultury
    ul. świętego Jana Pawła II 2
    43-170 Łaziska Górne
  • Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: mdk@mdk.laziska.pl
    Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
    Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym.
  • Możesz do nas zadzwonić sam lub korzystając z pomocy innej osoby na numer telefonu 32 22 41 033 albo 602 515 228.

Jak trafisz do domu kultury?

  • Możesz przyjechać do nas autobusem.
    Obok domu kultury znajdują się 3 przystanki autobusowe.
    Nazwa stacji to Łaziska Górne Ratusz.
    Na przystankach stają autobusy o numerach 29, 69, 294, 525, 655.
    Na przystankach stają też autobusy o literach M, Ł, N.
  • Możesz przyjechać do nas samochodem.
    Za domem kultury jest bezpłatny parking dla wszystkich.
    Możesz zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
    Takie miejsce parkingowe ma specjalny znak.
    Na znaku są litera P, koperta i symbol osoby z niepełnosprawnością.
    Miejsce parkingowe jest pomalowane na kolor niebieski.

Czy dom kultury jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami?

  • Budynek domu kultury przy ul. świętego Jana Pawła II 2 jest częściowo dostępny.
    Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności.
  • Możesz skorzystać z podjazdu dla wózków, który znajduje się od strony ulicy świętego Jana Pawła II.
Zdjęcie budynku domu kultury od strony podjazdu

  • Możesz do nas przyjść z psem przewodnikiem.