
Informacja o zakresie działalności Miejskiego Domu Kultury – tekst łatwy do czytania i zrozumienia

Miejski Dom Kultury w Łaziskach Górnych
Miejski Dom Kultury w Łaziskach Górnych, czyli w skrócie dom kultury, znajduje się w samym centrum miasta, przy ul. św. Jana Pawła II 2.

To jest główny budynek domu kultury.
Niedaleko domu kultury znajduje się Urząd Miasta,, Miejska Biblioteka Publiczna, Szkoła Podstawowa nr 1 oraz poczta.
Za domem kultury jest duży parking.
Filie domu kultury
Filia domu kultury jest częścią Miejskiego Domu Kultury w Łaziskach Górnych, ale znajduje się w innym miejscu. Nasz dom kultury ma dwie filie:
- Filia przy ul. św. Barbary 17 w Łaziskach Średnich
- Świetlica przy ul. Mikołowskiej 25 w Łaziskach Dolnych

Czym zajmuje się dom kultury?
- W domu kultury działają różne kluby i koła zainteresowań. Tutaj możesz uczyć się malować, robić zdjęcia, tańczyć. Możesz uczyć się języków obcych. Możesz też zadbać o swoje zdrowie na zajęciach z gimnastyki.



- W domu kultury działają cztery chóry, amatorski klub filmowy, klub skatowy, koło gospodyń wiejskich, koło pszczelarzy oraz oddział Polskiego Związku Wędkarzy.
- Osoby powyżej 50 roku życia mogą korzystać z oferty Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Są to specjalne zajęcia, wykłady, koncerty, spotkania i wyjazdy dostosowane do seniorów.
- Dom Kultury organizuje koncerty, występy kabaretów, festiwale, wystawy oraz różne konkursy.




- Artyści malarze amatorzy i profesjonaliści mogą uczestniczyć w plenerze malarskim. Artyści wyjeżdżają wtedy w różne ciekawe miejsca i tam rysują oraz malują. Plener malarski jest organizowany raz w roku.

- Dom kultury organizuje wycieczki do ciekawych miejsc w Polsce i za granicą.
- Podczas ferii i wakacji organizowane są specjalne wyjazdy dla dzieci.

- W domu kultury można wynajmować sale na szkolenia, warsztaty, pokazy oraz imprezy okolicznościowe.
- Aktualna oferta Miejskiego Domu Kultury jest dostępna na stronie www.mdk.laziska.pl
Jeśli chcesz skontaktować się z naszym domem kultury:

- Możesz napisać pismo i wysłać do nas na adres:
Miejski Dom Kultury
ul. świętego Jana Pawła II 2
43-170 Łaziska Górne - Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: mdk@mdk.laziska.pl
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym. - Możesz do nas zadzwonić sam lub korzystając z pomocy innej osoby na numer telefonu 32 22 41 033 albo 602 515 228.
Jak trafisz do domu kultury?
- Możesz przyjechać do nas autobusem.
Obok domu kultury znajdują się 3 przystanki autobusowe.
Nazwa stacji to Łaziska Górne Ratusz.
Na przystankach stają autobusy o numerach 29, 69, 294, 525, 655.
Na przystankach stają też autobusy o literach M, Ł, N. - Możesz przyjechać do nas samochodem.
Za domem kultury jest bezpłatny parking dla wszystkich.
Możesz zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
Takie miejsce parkingowe ma specjalny znak.
Na znaku są litera P, koperta i symbol osoby z niepełnosprawnością.
Miejsce parkingowe jest pomalowane na kolor niebieski.
Czy dom kultury jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami?
- Budynek domu kultury przy ul. świętego Jana Pawła II 2 jest częściowo dostępny.
Opis budynku znajdziesz w deklaracji dostępności. - Możesz skorzystać z podjazdu dla wózków, który znajduje się od strony ulicy świętego Jana Pawła II.

- Możesz do nas przyjść z psem przewodnikiem.
